VREDNOTENJE ZNANJA, KLJUČNE KOMPETENCE MLADIH BREZPOSELNIH
V moji seminarski nalogi bom pisala o Brezposelnosti in e-učenju mladih na področju Murske Sobote.
Iskala sem literaturo, ki bi mi pomagala pri znanju iz tega področja in našla članek v Sodobni pedagogiki avtorja Danila Kozoderca z naslovom Vrednotenje neformalno pridobljenega znanja in zaposljivost mladih (Kozoderc 2006, 50-71).
Avtor v svojem zanimivem članku pravilno ugotavlja, da razvoj tehnologije in spremembe v gospodarstvu zahtevajo veliko različnega znanja, spretnosti in kompetenc, ki presegajo ozko strokovno področje.
Avtor dalje razlaga, da so zahteve delodajalcev visoke, poudarek je na "prenosljivih spretnostih", kot so ključne kompetence in pismenost ( Kozoderc 2006, 50 ).
Iz izkušenj vemo, da ti šolski sistem ne prinese vsega znanja in da se je potrebno vedno znova izobraževati ( koncept vseživljenjskega znanja ). Po mojih izkušnjah mlade zanima računalništvo, tuji jeziki - angleščina, francoščina in v zadnjem času španščina.
Zavod za zaposlovanje se trudi, da bi upošteval želje in interese posameznikov, a jim v vsakem področju ne more ustreči. Ne morem pa si predstavljati, da si vpisan v 3-letne programe v smer, ki te niti malo ne zanima.
Prakticira se tudi individualno učenje jezika, ko gre za višje stopnje znanja, da se npr. 100-urni tečaj jezika pretvori v individualne ure.
Imamo veliko možnosti, da mladi poskrbijo za svoja neformalna znanja in jih zbirajo v potrfelju ( zbirna mapa znanj in usposabljanj ter njihovih dokazil). Orodje za to zbiranje je Nefiks -indeks neformalnega izobraževanja, Europass in drugi (Kozoderc 2006, 67).
Po Cottonu (wwww.nvrel.org) lahko razdelimo zaposlitvene spretnosti na naslednje načine:
a) temeljne spretnosti ( govorna komunikacija, branje, posebno razumevanje in sledenje navodilom, osnovno računanje in pisanje,
b) miselne spretnosti višjega reda ( reševanje problemov, strategija učenja, ustvarjalno in inovativno razmišljanje, sprejemanje odločitev),
c) čustvene spretnosti in stališča ( zanesljivost, odgovornost, pozitiven odnos do dela, vestnost, natančnost, medosebne spretnosti, sodelovanje, timsko delo, samozaupanje, pozitivna amopodoba, prilagodljivost, navdušenje, motivacija, samodisciplina, primerno oblačenje, poštenost, zmožnost delati brez nadzora ).
Strinjam se, da je pred mladimi velik izziv glede zaposlovanja in sami so odgovorni zase. Poleg strokovnega znanja morajo osvojiti še računalniški jezik in druga jezikovna znanja, se primerno vesti v skupnosti in biti zanesljiv, navdušen in pripravljen delati za majhno plačilo na začetku.
V službi imam veliko razgovorov z mladimi glede zaposlitve javnega dela in drugih zaposlitev. Vedno pogledam hobije človeka in neformalna pridobljena znanja, delovne izkušnje.
Veliko izkušenj za mlade nudijo poletne šole, prostovoljno delo, delo na projektih.
Če zaključim, država bi mlade morala spodbujati na različne načine - z zanimivimi programi, izobraževanji, humanitarnim delom. Mladim nezaposlenim moramo omogočiti, da v družbi dobijo pozitivne izkušnje, da se bodo lažje vključili v delovna okolja, ko bodo sprejeti v delovno razmerje.
Zelo primerna oblika je, ko mladi sodelujejo s podjetji že v času študija (seminarske, diplomske in druge naloge ).
Pozdravi, Vesna
Vir:
Kozoderc Danilo. 2006. Vrednotenje neformalno pridobljenega znanja in zaposljivost mladih. Sodobna pedagogika (3): 50-71
Cotton K. 1993.Developing employability skills. www.nvrel.org
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment