Saturday, May 26, 2007

Komentar na E-mesečnik (Snežana Kragelj)

Ta teden sem se veliko ukvarjala in razmišljala o prednostih e-učenja in sem našla zanimivo iztočnico.
v 14.številki iz leta 2005 E-mesečnika urednica Snežana Kragelj govori o treh pomembnih prednostih e-izobraževanja:

1. udeleženec lahko aktivno izrazi mnenje, pokaže svoje znanje in izkušnje preko forumov, klepetalnih in e-pošte. Spomnim se časov, ko smo iskali priložnost, da smo lahko prišli do profesorja in ga vprašali osnovne informacije. E-pošta pa omogoča, da vprašaš mentorja in profesorja in da je to vprašanje dostopno še ostalim sošolcem. Z eno informacijo odgovoriš mnogim in prihraniš veliko časa.
Te možnosti, kot so forumi, klepetalnice in e-pošta služi izmenjavi mnenj, pomoči, informacijam, ki so včasih čisto splošnega značaja, kot je forum za zdravje, dobro počutje, klepet ob kavi itd.

2.Pri e-učenju se vloga mentor-udeleženco obrne, saj so udeleženci pobudniki komuniciranja z mentorjem, oni iščejo pomoč. To pa lahko za profesorje, ki tega niso vešči ali navajeni deluje obremenilno in negativno.

3. Mentor e-vsebin je vedno osredotočen na pomoč udeležencem, deli nasvete, pomaga pri učnih težavah, informira, predlaga. Klasičen profesor pa se bolj nagiba k vsebini.
Lahko bi rekli, da je prenos znanja pri e-vsebinah bolj kakovosten. Udeleženci se učijo iz pripravljenih vsebin, učijo se drug od drugega v interakciji s komunikacijskimi internet "pomagali", o problemih razpravljajo z mentorjem in sošolci. Par srečanj in izpit poteka v živo, tako, da se tudi vidijo in spoznajo.

V 7.številki iz leta 2003 E-mesečnik pa urednica Snežana Kragelj razpravlja o navzočnosti študenta na klasičnih predavanjih, ki pri e-vsebinah postanejo nepomembna, saj tukaj štejejo rezultati, so bolj osredotočeni n abistvene ideje, kjučne točke in dobiti čim več v kratkem času.

Razlaga svojo izkušnjo, s katero se lahko identificiram, ker je še vedno prisotna na fakultetah. Pri klasičnih predavanjih se lahko dobro pripraviš in veliko veš, a zaradi tega, ker ti zaradi razdalje ali drugih dejavnikov ni uspelo obiskovati veliko predavanj, dobiš nižjo oceno, ker se te profesor ne spomni.
Nič nimam proti, da ljudje obiskujejo predavanja, ker si veliko zapomniš in imaš stik s profesorjem in sošolci, a zagovarjam to, da vedno poskušajmo gledati celoto in to, zakaj je nekdo tako ravnal.
Moj moto je vedno ta, da vsakemu daš priložnost, da se izkaže.
Omenila bi, da je bil ta predmet dobra izbira, ker sem prihranila čas in denar z dolgimi vožnjami, pa še veliko sem se naučila in pridobila.

Pa srečno, Vesna

Vir:
Kragelj Snežana. 2005.E-mesečnik.Prednosti e-izobraževanja.št.14, 9.9.2005

Kragelj Snežana.2003.E-mesečnik.Zakaj je e-izobraževanje kvalitetnejše od tradicionalnega.št.7, 16.12.2003

No comments: