Friday, June 1, 2007

Komentar na tematiko: Strokovni posvet Izobraževanja odraslih v novem programskem obdobju 2007-2013

Kot sem že obljubila v prejšnjem tednu, sem se 29. in 30. maja 2007 udeležila strokovnega srečanja Izobraževanja odraslih v Portorožu, posveta, ki sta ga organizirala MŠŠ in Šola za ravnatelje.

Tematike so bile naslednje: Učenje odraslih pred novimi izzivi, Vloga poklicnega izobraževanja v vseživljenjskem učenju, Akcijski načrt EU na področju izobraževanja odraslih, Novi fleksibilni kurikul v poklicnem in strokovnem izobraževanju, Ocenjevanje in priznavanje neformalenga izobraževanja, Operativni program razvoja ČV v novem obdobju 2007-2013 ter podobno.

Veliko se je govorilo o kompetencah sodobnega človeka, ki naj zraven poklicnega in vsebinskega znanja zajemajo še računalniško in jezikovno pismenost, ter komunikacijske veščine.
Poudarja se priznavanje in ocenjevanje neformalnega znanja, priznavanje izkušenj z delom, usposabljanja za fleksibilnost in mobilnost delovne sile.
Zelo veliko vlogo imajo izobraževalci, na katerih je v prehodnem obdobju velika avtonomija, a tudi velika odgovornost, da bodo vzpostavili nove metode in mehanizme priznavanja in organiziranja usposabljanj in šol. Ponuja se e-učenje, izobraževanje na daljavo, konzultacije, izdelki, seminarske naloge, samoizobraževanje in podobno. Izobraževanje se naj približa vsakemu posamezniku in zanj izdela individualni izobraževalni načrt. A smo se spraševali, kdo bo vse to plačal, če še sedaj čakamo po 1 leto in več na plačila izvedenih tečajev in usposabljanj ?

Izoblikoval se je tudi novi termin izobraževanja odraslih - IZREDNO izobraževanje, kdo smo potem mi ? Izredni izobraževalci, ki delamo v izrednih razmerah ? Pri nekaterih stvareh se zopet vračamo na začetek in se ukvarjamo s teorijo in termini, namesto, da bi razvijali kratke in fleksibilne programe, ki bi omogočali zaposljivost ljudi.

Največjo pomembnost ima tudi podpora učenju, ki ga obravnava kot vrednoto. K temu bi morali pristopiti vsi - gospodarstvo, država z medijsko akcijo in promocijo. Najbolj udarne so zgodbe ljudi, ki pripovedujejo, kaj se jim je z izobraževanjem spremenilo, da jim potem ostali ljudje bolj verjemejo.

Spomnim se konference v Norwichu, Anglija lani, ko so za medijsko promocijo izobraževanja stopile skupaj vse medijske hiše - radio, TV, časopisi, internet in promocijo z jumbo plakati, ter posneli filme z zgodbami ljudi iz ceste. Akcija je bila neverjetno uspešna in to bi se splačalo ponoviti tudi pri nas.

Evropa ima še vedno 80 milionov ljudi z nizko stopnjo izobrazbe. To so vzori v družinah in od otrok, ki nimajo vzpodbude za učenje doma ali je zaradi negativnih izkušenj staršev negativna; ne moremo pričakovati, da bodo gojili učenje kot vrednoto, bili seznanjeni z novimi tehnologijami in možnostmi za mlade, ki jih ponujajo mednarodni razpisi za mobilnost.

Zelo si želim, da bi s svojo raziskavo o brezposelnosti mladih in novimi tehnologijami učenja nadaljevala in s tem pripomogla k dvigu motivacije za učenje in fleksibilnost mladih ljudi pri zaposlovanju.

Pozdravi, Vesna

Več o posvetu najdete na spletu: www.solaza ravnatelje.si

No comments: